69ce6065

5 způsobů jak si pustit Lykke do svého života

Zatímco pocit štěstí může být pro každého odlišný, existují kategorie ve kterých lze podchytit nejrůznější metody, jak štěstí ve svém životě podpořit. Autor Meik Wiking, který pracuje pro Institut štěstí, se vydal zkoumat, co dělá lidi po celém světě šťastné a rozhodl se o své výsledky podělit se širokou veřejností. Díky jeho výzkumu tak v knize naleznete nejen spoustu tipů, ale také jednotlivé případy a spoustu zábavných grafů (ano i grafy dokáží být zábavné).

Ačkoliv je Lykke knihou o životním stylu, věřte že po knize rádi sáhnete během pošmourných dní, kdy budete potřebovat rozjasnit den. Je totiž psaná v poklidném stylu s přívětivým a velmi vtipným nadhledem a díky jednotlivým tématům, která jsou podložena příběhy a výzkumy, dostanete dostatečný materiál, abyste sami na sobě mohli otestovat jak štěstí funguje.

A než se ke knize dostanete, máme pro vás několik tipů jak podpořit Lykke ve vašem okolí:

Založte knihovnu pro váš dům! Sousedské vztahy jsou velmi důležité a většina lidí v současné době zná jen malé procento svých sousedů. Pokud přemýšlíte jak vylepšit svůj činžovní dům a rozproudit trošku toho štěstí, začněte s menši knihovničkou. A není lepšího seznámení se sousedy, než se zajít osobně představit a získat od nich svolení, že jim knihovna nebude vadit. Třeba vám i nějakou knížkou přispějí.

Pokud jste už z předchozí knihy Hygge vyzkoušeli výměnné večírky, kdy se s přáteli sejdete a vyměníte si pro vás nepotřebné věci, přijďte s novou zábavou, kterou je Spolek levné zábavy. Najděte co je zrovna ve vašem okolí zdarma a vydejte se s přáteli za zábavou, která vás nebude nic stát. Nejen že ušetříte, ale patrně si i vyzkoušíte něco nového. A nezapomínejte, zážitky vám ve výsledku přinesou víc štěstí jak drahé věci.

Založte si Složku na úsměvy a zapisujte si do ní například všechny hezké poznámky jak kolegů, tak klientů či nadřízených. Nemusíte se omezit jen na pracovní činnosti, zkrátka si do ní zapisujte vše hezké co se k vám dostane od ostatních. Kritiku je složité nebrat osobně a dost často ji vnímáme více jak pochvalu. Jednou týdně si do složky zapiště pár věcí, za které jste vděční a uvidíte, že už samotné napsání zážitků zlepší váš den.

Věnujte svůj čas. Dobrovolnictví je skvělý způsob jak pomoci druhým, zlepšit svou komunitu a zároveň i získat pocit, že váš život má smysl. A co víc, můžete se seznámit s podobně smýšlejícími lidmi a získat tak nové přátelé, kteří jsou pro pocit štěstí jedním ze základních kamenů.

Usmívejte se! Úsměv nic nestojí a existuje spousta názorů, že pokud se usmíváte na své okolí, začnete se cítit šťastní i uvnitř sebe.

Pokud vás zajímá v čem tkví celá podstata štěstí, pak si Lykke rozhodně nenechte ujít, věřím, že nebudete zklamáni.

Autorka: Emma Krhovská