Edice Světová knihovna nakladatelství Odeon už od roku 2000 vydává perly současné překladové literatury. Edice s charakteristickou grafickou úpravou akademického malíře Ivana Brůhy už českému publiku představila díla autorů jako Paolo Cognetti, Celeste Ng, Delphine de Vigan nebo Michael Cunningham – a i když se v ní osvědčení autoři střídají s těmi, které velký průlom teprve čeká, vždy je zárukou kvalitního čtení. Pojďte se podívat, co nového se v Odeonu událo!
Obálky od studentů uměleckých škol
K obálkám Světové knihovny Odeon neodmyslitelně patří fotografie. A nově to nebudou jen tak ledajaké snímky – letos totiž nakladatelství Odeon navázalo spolupráci s předními českými uměleckými školami: pražskou UMPRUM a Fakultou umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Autorská díla mladých studentů umožňují jedinečné propojení slova a obrazu, literatury a fotografie. Snímky jsou tvořeny na míru ke každému titulu a společně s knihou komunikují, vytvářejí novou, originální vrstvu k textu. Kontrastem, zkratkou, transpozicí mění perspektivu a vytvářejí nové významy.
První knihou, jejíž obálku zdobí studentská fotografie, je román Den Michaela Cunninghama. Autorem snímku je Jan Merc z FUD UJEP.
„Spojit komorní příběh, který se točí kolem newyorské rodiny z Booklynu, se snímkem průčelí panelového domu je rozhodnutí odvážné, ba experimentální. Nový román Michaela Cunninghama je tak transponován do úplně jiného geografického i sociografického prostoru, čímž vzniká napětí, které by čtenáře mělo dráždit k otázkám. Dospívání a stárnutí, zamilovanost a rozchody jsou dramata, která se odehrávají za cihlovými zdmi brooklynských honosných činžáků stejně jako za zdmi z betonových panelů. Co ale covidová izolace způsobí té jedné konkrétní rodině, jejíž prádlo se suší před očima čtenáře, jaké stíny vrhne na fasádu jejich životů a jaká další okna odemkne?“
–Jindřich Jůzl, šéfredaktor nakladatelství Odeon
Tyto knihy vyjdou s fotografiemi od studentů uměleckých škol jako další:
Splněná přání čtenářů
Mnozí čtenáři si také stěžovali na zářivě bílý papír, ze kterého je bolely oči. Odeon tak vyslyšel své fanoušky a rozhodl se přejít z bílého bezdřevého papíru na lehce dřevitý, který je i podle odborných studií pro oči příjemnější. Dalším krokem k lepší uživatelské zkušenosti je zavedení méně tučného fontu, který zlepší čitelnost textu, a také vybavení knihy oblíbenou látkovou stužkou. Výsledek posuďte sami!
Napsat komentář