Líbáš jako ďábel

Děj komedie Líbáš jako ďábel pokračuje propletením osudů čtyř hlavních postav (Kamila Magálová, Jiří Bartoška, Oldřich Kaiser a Eva Holubová), které znáte z předchozího filmu. Divák, který ho neviděl brzy pochopí vzájemné vztahy i motivaci postav. František (Kaiser) se nastěhuje k Heleně (Magálová) a ve zprvu idylickém soužití nastanou první dramatické okamžiky. Jedním z destruktivních prvků je Helenin bývalý manžel Karel (Bartoška), který na svou exmanželku nechce tak docela zapomenout. Vzdát se nechce ani Bohuna (Holubová), bývalá manželka Františka. František s Helenou utíkají do Maroka, kde si v klidu chtějí užít romantickou dovolenou. Bohužel, přáno jim to moc není.

Od komedií Marie Poledňákové divák nečeká nic jiného, než uvolněnou komedii bez vyšších ambicí. Zdálo se, že u filmu Líbáš jako Bůh si to Poledňáková moc neuvědomovala, a tak to bylo více romantické, než komediální. Líbáš jako ďábel je v tomto ohledu lepší. Celá marocká část filmu (zhruba tak polovina) je točena ve stylu crazy komedií, kvůli kterým máme Poledňákovou rádi (Jak vytrhnout velrybě stoličku, S tebou mě baví svět…). Určitě se tam dají poznat inspirace jinými filmy a určitě si můžeme všimnout toho, jak Poledňáková zpracovává oblíbená a rozšířená témata, jako zkorumpovaná policie nebo krádeže kufrů v Maroku. Češi se tu jeví jako národ, který se nenechá zdeptat a vyvést z klidu a ze všech lapálií vyjde s úsměvem a nonšalancí. Nemůžeme ale od Marie Poledňákové čekat společenské drama, od toho tu jsou jiní.

Divák, který od filmu nic jiného nečeká, bude spokojen. Oproti Líbáš jako Bůh je zde komických situací více a fungují. Divačky očekávající romantiku a vášeň se taky dočkají a tak lze tušit, že Líbáš jako ďábel zaznamená v kinech podobný úspěch, jako první díl. Je zdvořilé vyzvednout také řemeslnou stránku filmu, které se nedá nic vytknout. Záběry z Maroka se točily ve skutečném Maroku, kde hrál místní komparz a iluze severní Afriky tak byla dokonalá. Oldřich Kaiser znovu ukazuje, jak ohromný má herecký talent – a kamera Vladimíra Smutného (který točil i Kolju) umí divákům zprostředkovat krásné obrazy.

Sdílet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *