LEUCHTTURM 1917 je oblíbená značka zápisníků a plánovačů, které splňují vysoké standardy kvality zákazníků. V síti knihkupectví Luxor jim rádi věnujeme velkou pozornost. Stephanie Barthold, Team Leader Marketing-Communications, vás seznámí s historií značky, ale také prozradí, v čem jsou jejich zápisníky jiné.
Představíte nám vaši značku a její historii?
Společnost vzešla z německého vydavatelství KaBe Verlag, založeného v roce 1917 v Ascherslebenu, a rozšířeného o vydavatelství Leuchtturm Albenverlag, založeného v roce 1948 v Hamburku. Obě společnosti se specializovaly na potřeby pro sběratele. V roce 1962 se ke společnosti připojil Kurt Stürken a pomohl rozšířit společnost do zahraničí založením vydavatelství Lighthouse Publications v USA a Kanadě. V roce 2005 se ke společnosti připojil Philip Döbler a vytvořil značku LEUCHTTURM1917, kterou firmě otevřel dveře do světa papírenského zboží a dnes už i psacích potřeb.
Jedná se o rodinou firmu, jakou filozofii nese?
Jsme rodinná firma mezinárodních značek, životních hodnot a odvážných nápadů.
Leuchtturm Group je rodinná firma vytvářející prémiové značky. Firma s celosvětovým záběrem, která rozvíjí svoje produkty a řídí obchod z malého města Geesthacht v blízkosti hanzovního města Hamburk. Jsme tradičním lídrem v oboru s láskou k experimentování. Hodnotově uvědomělý tvůrce trendů s chutí po nových nápadech a respektem ke světu, ve kterém žijeme. Kolem 500 našich pracovníků vyrábí a distribuuje vysoce kvalitní a estetické produkty skupiny Leuchtturm Gruppe v oblastech sběratelství, psaní, bydlení a dárkových předmětů v deseti firemních pobočkách na čtyřech kontinentech.
Společnost s rodinnou značkou, kde se lidé znají, důvěřují si a spoléhají jeden na druhého. Kde vytváříme udržitelné hodnoty v souhře generací prozíravým a důsledným jednáním. Místo, kde máme společnou radost z mnoha úspěchů, a přesto nikdy nechceme usnout na vavřínech. Příležitostí zažít krásu skutečných věcí je totiž vždy více. Proto jsme vždy připraveni začít znovu. Zpochybňováním stávajícího, otevřeností nápadům, které se v každé jednotlivé značce naší firmy objevují vždy znovu jako nové impulsy ke kreativitě a tvoření produktů, které přinášíme našim zákazníkům po celém světě. Zůstáváme zvědaví a otevření podnětům, názorům, materiálům, tradicím a technikám, které my, naši partneři a přátelé objevujeme po celém světě.
Co vše patří do vašeho sortimentu?
Jde především o papírenské produkty – zápisníky, diáře, ale psací potřeby – designová pera Drehgriffel, nebo zápisníky a deníky osobního rozvoje jako jsou originální Bullet Journal, Change Journal, Start-up Journal nebo jednoduchá a oblíbená poutka na tužky a pera Pen Loops.
V čem jsou právě vaše zápisníky jiné?
Kromě vynikající kvality a rozmanitosti barev jsme známí především svými detaily – širokou škálou barev a jedinečnou kombinací jasného a funkčního designu. Věříme, že každý detail, jakkoli malý, je rozhodující pro náš zážitek z používání produktu.
Vaše nejprodávanější produkty?
Je těžké zúžit výběr pouze na některé produkty. LEUCHTTURM1917 je známý svou řadou vysoce kvalitních produktů. Tato značka nabízí moderní, barevné, ale také společně se doplňující a ladící produkty, které odpovídají duchu doby. Jednoznačnými bestsellery jsou např. černý zápisník velikosti A5 v pevné vazbě, Drehgriffel Nr. 1, psací pero, které získalo mnoho ocenění za design, a také jistě náš Original Bullet Journal, který jsme vytvořili společně s autorem této metody a úspěšné knihy Metoda Bullet Journal Ryderem Carrollem.
Měl by si každý člověk kromě plánování psát i svůj deník, myšlenky, pocity?
Mysl může předem myslet jen na omezený počet kroků. To je důvod, proč nám někdy hučí v hlavě a většina lidí si nedokáže naplánovat více než pět po sobě jdoucích šachových tahů. Ale jakmile vezmeme pero a položíme ho na papír, necháme své myšlenky volně plynout. Unikáme z vnitřního zmatku, jednoduše tím, že si takto myšlenky můžeme srovnat. Zároveň máme také možnost udělat krok zpátky. A tato výsledná vzdálenost nám pomáhá objektivně vidět naše plány a projekty. Tím, že si myšlenky zapisujeme, je přivádíme do života. Tím, že své plány dáme na papír, zvyšujeme šance na jejich skutečné uvedení do praxe.
Takže ano, napište, co se vám honí hlavou. Odměnou vám bude jasnost a přehled.
Čeká nás konec roku, co by z vašeho sortimentu měl každý najít pod vánočním stromečkem?
Opět je velice těžké zúžit výběr jen na některé produkty. S černým zápisníkem ve formátu A5 a pevné šité vazbě asi neuděláte chybu. Také chystáme ještě na předvánoční trh čtyři úplně nové barvy, NATURAL COLOURS. Tyto barvy předznamenávají naše hlavní téma na příští rok, což je návrat nejen k přírodě jako takové, ale také návrat k naší vlastní přirozenosti a podstatě. Jako dárek budou jistě skvělou volbou. Určitě můžeme také doporučit Bullet Journal v nové barvě Blue22. Navíc přijdeme také s designovou lahůdkou, perem Drehgriffel Bauhaus Edition. Existuje tolik možností!